הפועל רמת ישי

ראיון עם עמית גורן

למה ביקשנו לראיין את עמית:

עמית הוא מהשחקנים שמתקדמים הכי מהר בארץ, הוא משקיע המון, מאוד סקרן ורוצה כל הזמן ללמוד.
בנוסף הוא אחד השחקנים היחידים בארץ שהצליח להגיע לטופ הישראלי למרות שלא עבר דרך האקדמיה של וינגייט.
במכביה 22 סיים מקום שני ביחידים וראשון בקבוצתי.
באליפות ישראל 21 סיים שלישי ביחידים ובזוגות בוגרים.
לדעתי אפשר ללמוד ממנו המון איך להתקדם ולהגיע לרמות גבוהות.

עמית הצטרף לצוות המאמנים שלנו על מנת לקדם את השחקנים שלנו לרמות הגבוהות בארץ.

באיזה גיל התחלת לשחק? ואיפה? איך הגעת לענף?

התחלתי לשחק קצת אחרי יום הולדת 8 שלי, בחיפה, בזמנו זה היה בבית ספר "חוגים" אצל המאמן הראשון שלי, אריק שפירא.

כשחגגנו לי יום הולדת 8 בפארק משחקים, יצא לי לשחק על שולחן מאבן עם המשפחה קצת טניס שולחן וכבר באותו יום אמא ואני התקשרנו יחד למאמנים ברחבי חיפה ונרשמתי לחוג עוד באותו השבוע.

מתי הבנת שאתה רוצה להיות מקצוען?

לקח לי בערך שלושה חודשים להבין שאני רוצה להתמקצע בזה, נורא נהניתי מהאימונים והייתי כל הזמן בציפייה לאימון הבא. בזמנו התאמנתי רק פעם אחת בשבוע וכל יום אחרי בית הספר הייתי נכנס ליוטיוב לראות סרטונים וללמוד, הייתי מקפיץ כדור ומשחק בבית והופך את השולחן אוכל הביתי לשולחן טניס ומשחק עם עצמי או הוריי.

באיזה גיל הגעת להיות ב-5 שחקנים הטובים בארץ לגילך?

בגיל 12 הייתי מדורג (אם אני לא טועה) ב12 אולי אפילו 10 הראשונים לגילי, ובאותה השנה הפתעתי באליפות ישראל שהתקיימה בקריית מוצקין, שני שחקנים שהיו עדיפים עליי בשלבי שמינית הגמר ורבע הגמר, וזכיתי במדליית ארד עד גילאי 13.

מה הדרך שעשית כדי להגיע לטופ?

הדרך שעשיתי הייתה ארוכה וסבוכה (כמו רוב האנשים שמגיעים לטופ במה שהם עוסקים בו). עברתי בין מועדונים על מנת להשתפר ולהעלות את כמות ואיכות האימונים שלי. נסעתי מגיל 11 לתחרויות לבד (עם סבא או חברים מקבוצות אחרות שהכרתי באמצעות הטניס שולחן) על מנת להשתפר ולצבור דירוג וניסיון. כבר בגיל 14 התחלתי להתאמן כל יום ולהוסיף ליגות ותחרויות בחגים ושבתות.

כמה פעמים בשבוע אתה מתאמן? מה סוג האימונים שאתה עושה (מולטיבול, הגשות, תזוזת רגליים טכניקה וכדומה)?

היום אני מתאמן בערך 6 פעמים בשבוע. רוב האימונים שאני עושה הם עם פרטנר באופן עצמאי. תזוזת רגליים זה דבר שמופיע בכל אימון לפחות תרגיל או שניים. משתדל לעשות גם אימוני מולטיבול אם אני מוצא הזדמנות (כלי נהדר לדעתי לשפר המון המון דברים- למשל טכניקה, מהירות והמון חזרות כיוון שהכדורים מגיעים גם אם אנחנו מחטיאים). משתדל לעשות לפחות שעה הגשות בשבוע וכאשר יש עם מי, גם שעה קבלת הגשות.

כמה כושר גופני אתה עושה?

לצערי הכושר הגופני הוא נושא שלא יצא לי מספיק להשקיע בו (מתכנן להעלות את התדירות בקרוב) , כרגע עושה בערך שעה וחצי- שעתיים בשבוע, לדעתי ברמות הגבוהות חייבים לעשות יותר על מנת כמובן להתחזק ולתת תפוקה יותר טובה, אבל גם על מנת לא להפצע.

איזה טיפים אתה יכול לתת לשחקנים שרוצים להתקדם?

אני חושב שהטיפ הכי טוב שאני יכול לתת זה להאמין בדרך. מי שמאמין בדרך ומבין ששיפור זה דבר שלוקח זמן ואם הוא/היא יתמידו, יעבדו קשה (וגם נכון ומסודר עם הכוונה מקצועית), לטווח הרחוק יצליחו. מי שמאמין בדרך יהיה זה שיידע לא להתלהב יותר מדי מהצלחות רגעיות וגם לא לוותר בעקבות אי הצלחות.

טיפ נוסף קטן- לא להתעלם מהנושא המנטלי, כמו שאנחנו מתאמנים על השולחן, צריך להתאמן גם על התמודדות עם מצבי משחק ועמידה תחת לחץ.

אתה השחקן היחיד בארץ שמצלם את האימונים שלו – במה זה תורם לך?

כיוון שרוב האימונים שלי הם עצמאיים כמו כשכבר אמרתי, אני אוהב לפעמים לראות מהצד את התרגילים שאני מבצע. אני חושב שלא תמיד אנחנו מודעים מה אנחנו עושים כאשר אנו עושים אותו ומבט מהצד באופן אובייקטיבי תמיד עוזר. לפעמים שולח לאנשים שאני מעריך ומתייעץ איתם על הביצועים ומה ניתן לשפר.

לא את הכל אני רואה וכמעט הכל נמחק אחרי שאני מעיף מבט, רואה מה שאני חושב שעשיתי מצוין (ללמוד איך לשמר) או קצת פחות טוב על מנת ללמוד מה לשפר.

מי המודל לחיקוי שלך?

יש לי המון מודלים האמת. מגיל קטן הערצתי את טימו בול ועוד כל מיני שחקנים מהטופ העולמי ואפילו חלק מהישראלי. אני חושב שהגדולה של כל אחד ואחת מאיתנו, היא לדעת ללמוד מכל אחד ואחת. עצם זה שאני מתאמן עם המון אנשים, מצלם, שואל ומתייעץ, נותן לי המון מידע ואת האפשרות לברור אותו בצורה שאני רואה לנכון.

מה המטרות שלך?

המטרה העיקרית שלי היא להיות אלוף ישראל לבוגרים, להכנס לסגל הנבחרת בצורה חד משמעית ולהשאר שם.

איפה אתה רואה את עצמך בעוד 5 שנים?

בעוד חמש שנים אני מקווה שאכנס ואשאר בנבחרת כמו שאני מציב לעצמי. במקביל, אני מקווה שאמצא גם זמן לאמן כי אני מאוד מאוד אוהב את זה, ואולי אפילו אהיה באמצע או לקראת סיום של איזשהו תואר.